PINSAMT

HAHHA rolig händelse eller inte
Micke skulle in på marnästobak, så jag stannade i bilen, sen låste sig bilen av sig själv, därav jag vart inlåst i bilen och larmet gick och folk kollade verkligen in på mig i bilden med ett pipande larm, tillslut kom äntligen micke tillbaka och låste upp bilen och larmet slutade!


I dag slutade jag vid 11:00 så jag åkte hem till mamma och jag hann med två delkurser , så nu är det bara lite till kvar, kolla film och skriva lite om den.

I morgon ska jag med till säter och vara med och se hur en elbehandling(ECT) går till , Ska bli hur intressant som hellst,
fakta:
Behandlingen innebär att en elektrisk ström på ca 0,8 A vid 450 V sänds genom patientens hjärna med hjälp av elektroder som anbringats på huvudet. Strömmen framkallar ett epileptiskt anfall och detta förändrar balansen i ett flertal signalsubstanser i hjärnan. Patienten är sövd under behandlingen och märker därför inte av det epileptiska anfallet. Även muskelavslappnande medel ges för att patienten inte skall få den muskelvärk som annars är vanlig vid generella krampanfall.

nog med det nu ska jag sätta på lite kaffe sedan blir de lungt, ska vara vid praktiken 07:15 i morgon bitti , men jag längtar verkigen!


Hoppas ni haft en bra dag allesammans

/ Johanna Smedberg

Kommentarer
Postat av: M-A

JAg tycker det låter läskigt med elbehandling men jag vet ju inte så mycket om sånt så det låter säkert värre än vad det är??



Jag hoppas att du fortsätter att trivas med praktiken :)



krams

2011-03-17 @ 16:38:08
URL: http://queenma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0