Vilken helg!

Torsdagen: bjöd på fint väder å grillning i rävvåla. Grillade hamburgare. Vi hade farsan hemgjorda kol i grillen, å gisses vilken värme det blir. Hamburgarna slog nästan eld. Men efter ett bra jobb från oss alla så blev burgarna kanon!
Sen var det dax för Traktorturen å brasan. Enligt Rävvåla tradition ska ungarna åka traktor å vagn igenom byn men en hemma gjord snögubbe i halm som de senare eldar upp på brasan. Allt gick som planerat!

Fredagen: Grillningen igen, denna gång ute på Näset. Vi firade syrrans 32års födelsedag, fast hon fyller igentligen den 28:e. iaf. Innan maten så tänkte jag fixa iordning min cross. Men det gick på skit.. orkar inte förklara.. Sen blev det mat iaf.. Potatis gratäng, grillade majskolvar, flintastek å fläskfile!! Efter det kom tårtan.. smakade oxå kanon!..

Lördagen: Vi åkte till jobbet å firade Pettsson för han fyllde 31 år. Utav en underlig anledning åkte han å jobba på fri vilja. Men vi firade han med en Risingsbo Öl 2.8% å en McMuffins med ett ljus i samt ett 8:- stryktips..
Efter det så åkte vi till stan för Johanna skulle köpa värktabletter.. Hehe. Hon kom ut med dessa :D


Efter en stund skrattande gick hon in å bytte..
Sen så åkte vi ut på näset å tog en sväng på sjön å solade.. Blåste lite kallt men men.. man kan inte få allt..
På vägen upp gick vi förbi hästhagen. Vi stannade för å klappa hästarna, plötsligt skriker Johanna till å ponnyn springer iväg. Johanna kom åt elstängslet, troligen med örhänget :D
Johanna spelade oxå på stryktipset.. å fick in 11rätt!!! Jippi!! Spelade för 4kr å vann ca 60kr

Nu ska jag förbereda mig inför söndagen Motocross träning i Grängesberg! Tjohej!
MvH Mikael

Älskar min Johanna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0