Roadtrip!

I Lördags drog vi iväg till Karlstad. Visade Johanna lite av staden som jag kände till.
Stannade till i Våxnäs å hälsade på Barbro & Sune ( Johannas faster ). Riktigt trevliga människor. Fick mat där, rotmos å fläsk, måste ha varit 10-12 år sen jag åt det senast.. Sen drog vi till Bergvik och spanade in lite affärer. IKEA blev det oxå. Stämplade i oss varsin glass på parkeringen sen riktade jag skutan sydväst mot Säffle. Passade på att åka till Markel, en gammal arbetskamrat. Var jätteroligt att träffa han igen.. Va 1½ år sen jag såg han sist. Efter en stunds cruising i Säffle så drog vi åter till Karlstad.. Nu var det Bowling på schemat.. Score heter stället. Jättetrevligt. Restaurang med bar, biljardbord, storbilds TV och Discobowling.. Bönderna från Ludvika gjorde succe direkt. Tog ett klot som passade relativt bra, Svårt å hitta ett som passar perfekt, men iaf. Stod där å koncentrerade mig till max, tog de tre magiska stegen å skickade iväg klotet som en säker STRIKE i tron, men. Tummen fastnade i klotet och lossnade mycket sensare än beräknat. Flög ca 1 ½ meter ovanför banan, landade med en stjärnsmäll efter halva banan..trodde det skulle bli ett hål, men det höll å tre käglor fick sätta livet till.. Efter den incidenten letade jag på ett nytt klot.. Sen gick det mycket bättre.


Veckonytt: Crossåkning Nyberget Torsdag & Tävling Grängesberg Söndag..

Älskar min Johanna jättemycket!
Tack å Hej!
//Mikael


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0